مصداق شناسی نیاز ضروری عصر ظهور + نقد سخنرانی استاد سروستانی در رد مصداق شناسی + گلایه ای دوستانه از دست اندرکاران سایت موعود

  مصداق شناسی یکی از مهمترین ، چالشی ترین و در عین حال جذاب ترین مباحث نشانه های ظهور است ، دیدگاههای مختلفی در قبال مصداق شناسی مطرح است عده ای آن را مردود و نادرست دانسته و عده دیگری آن را صحیح و منطبق بر دلایل عقلی و احادیث وارده می دانند ، برخی برای آن ضررها و نتایج وحشتناکی متصور شده و عطای آن را به لقایش بخشیده اند و عده دیگری با دقت و کنکاش آن را دنبال کرده و صدور هزاران حدیث نشانه های عصر ظهور را بدون آن " ابتر" و پوچ و بی حاصل می دانند اما حقیقت چیست؟!...

بسم الله الرحمن الرحیم

مصداق شناسی یکی از مهمترین ، چالشی ترین و در عین حال جذاب ترین مباحث نشانه های ظهور است ، دیدگاههای مختلفی در قبال مصداق شناسی مطرح است عده ای آن را مردود و نادرست دانسته و عده دیگری آن را صحیح و منطبق بر دلایل عقلی و احادیث وارده می دانند ، برخی برای آن ضررها و نتایج وحشتناکی متصور شده و عطای آن را به لقایش بخشیده اند و عده دیگری با دقت و کنکاش آن را دنبال کرده و صدور هزاران حدیث نشانه های عصر ظهور را بدون آن " ابتر" و پوچ و بی حاصل می دانند اما حقیقت چیست؟!...

اما حقیقت چیست؟ آیا مصداق شناسی حرمت دارد؟ آیا مصداق شناسی بازی در زمین دشمن است؟ آیا مصداق شناسی نادرست است ؟ یا آنگونه که ما اعتقاد داریم مصداق شناسی نه تنها درست ، که واجب بوده و کاملاً منطبق بر احادیث شریف عصر ظهور است و نجات از فتنه های سخت آخرالزمان و انجام تکلیف به بهترین وجهی ، بدون مصداق شناسی و اطلاع دقیق از تحولات ظهور امکان ندارد؟

ما در این مقاله به این پرسش ها جواب خواهیم داد و با دلائل عقلی و روائی ثابت خواهیم کرد که مصداق شناسی نه تنها نادرست نیست بلکه عین فرموده و دستور احادیث شریف است و دهها حدیث روایت شده از اهل بیت(ع) به وضوح امر به مصداق شناسی را نشان می دهد.
ما در این مقاله در ابتدا جستجویی در منابع حدیثی در این رابطه داشته و برخی درخواستهای روایات از مسلمانان عصر ظهور را که مستلزم مصداق شناسی است را استخراج خواهیم کرد ، در ادامه میزان صحت و لزوم مصداق شناسی را با توجه به دلایل عقلی نشان خواهیم داد.


مصداق شناسی چیست؟

مصداق شناسی عبارت است از یافتن فرد یا جریان یا واقعه ای در زمان گذشته یا در حال حاضر ، که احادیث عصر ظهور در مورد آن نشانه هایی را ذکر فرموده اند ، مصداق یابی تنها شامل افراد و شخصیتهای عصر ظهور نمی گردد ، و وقایع و تحولاتی را که در احادیث عصر ظهور ذکر گردیده است را نیز شامل می شود مانند انقلاب مردم مشرق زمین و حرکت پرچم های سیاه ، دولت یهود در آخرالزمان ، تحولات جاری در عصر ظهور در مناطق مختلف خاورمیانه ، دجال آخرالزمان و ...
البته بخش مهم مصداق شناسی ، همان مصداق شناسی شخصیتهای عصر ظهور می باشد که بخش قابل توجهی از احادیث عصر ظهور را به خود اختصاص می دهد.

با نگاهی گذرا به منابع روایی به احادیث متعددی برخورد می کنیم که بالغ بر دهها حدیث می باشد و به طور غیر مستقیم مسلمانان عصر ظهور را به مصداق شناسی امر می کند.

غیبت نعمانی ص 162 ، بشاره الاسلام ص 140  ، بحار ج 52 ص 249 و 266

دقت در این احادیث نشان می دهد که معصوم(ع) شناخت مصداق سفیانی در زمان ظهور را امری بدیهی و لازم می داند زیرا تا شناختی نباشد انجام عملی در برابر خروج وی نادرست است و زمانی ما می توانیم امر اینگونه احادیث را اجرا نمایند که مصداق سفیانی را بشناسند تا به محض خروج ، عمل خواسته شده روایات را انجام دهند والا شناخت سفیانی چون مستلزم بررسی نشانه ها می باشد و وقت و زمان می برد به هیچ وجه در هنگام خروج و درگیریهای شدید امکان ندارد و باید مصداق شناسی قبل از آن انجام گرفته و جامعه مسلمین از وجود این خطر بزرگ مطلع شوند.

تنها در روایات صادر شده در باب سفیانی و سیدخراسانی ما بیش از 15 روایت داریم که دستورات خاصی را به مسلمانان عصر ظهور در قبال شناختن مصادیق این چهره های تاریخی صادر کرده و تکلیف آنها را در قبال این شخصیتها مشخص می کند و رفتار خاصی را برای مسلمانان در قبال آنها درخواست می نماید.

غیبت نعمانی ص 164 ، بشاره الاسلام ص 140 و ...

ما به منظور جلوگیری از طولانی شدن بحث ، تنها بخشی از این احادیث را ارائه می کنیم و در صورت درخواست عزیزان مابقی احادیث را نیز ذکر خواهیم کرد.

امام صادق(ع) : تا سفیانی خروج نکرده از جای خود برنخیز ، چون سفیانی خروج کرد ، دعوت ما را اجابت کنید... بحارالانوار جلد 52 ص 249 و 266


هنگامی که شنیدی سفیانی خروج کرده به سوی ما بشتاب و لو ناچار شوی که پای پیاده و سینه خیزرفتن این مسیر را بپیمایی.الزام الناصب ص 180 ، بشارة الاسلام ص 142 و ...


چون سفیانی خروج کرد ، مردان صورتهای خود را پنهان کنند(مخفی شوند) .... بشارة الاسلام ص 122 ، بحار ج 52 ص 272


هنگامی که سفیانی خروج کند لشگری را به سوی شما می فرستد و لشگری را به سوی ما ، هنگامی که این نشانه تحقق پیدا کند ، با هر وسیله ای به سوی ما بشتابید. غیبت نعمانی ص 164 ، بشاره الاسلام ص 140 و ...

بشارت الاسلام ص 64

الحاوی للفتاوی ج 2 ص 133

احادیث متعددی مسلمانان عصر ظهور را به پیروی و یاری سیدخراسانی و سپاه پرچم های سیاه که سید خراسانی رهبر آن است ، دعوت کرده اند که این امر مستلزم مصداق شناسی و شناختن سیدخراسانی قبل از قیام است.

در در مورد سید خراسانی و پرچم های سیاه خراسان که سید خراسانی رهبر آنهاست ، روایات شریف تکلیف عامه مسلمانان عصر ظهور را اینگونه تبیین می فرمایند :


رسول اکرم(ص) : هنگامی که دیدید پرچم های سیاه از خراسان به حرکت درآمده ، به سویش بشتابید ولو با سینه خیز رفتن بر روی برفها ... الزام الناصب ص 100 ، المهدی ص 212 ، الملاحم و الفتن ص 42


پرچم های سیاهی از سوی مشرق به اهتزار درآید که دلهایشان چون پاره های آهن است ، هرکس آن را بشنود به سویش بشتابد و با آن بیعت نماید. الحاوی للفتاوی ج 2 ص 133

گروهی از خراسان با پرچم های سیاه حرکت کنند ... آگاه باشید، هرکس آنها را درک کند به سوی آنها بشتابد اگرچه با سینه خیز رفتن بر روی برفها باشد... غیبت نعمانی ص 145 ، الملاحم و الفتن ص 42 ، الامام المهدی ص 67 و 296


حتی ما این تاکید مبنی بر یاری کردن را در مورد شعیب بن صالح نیز می بینیم:

الحاوی للفتاوی ج 2 ص 130 - الامام المهدی ص 64

....وقتی که آن را مشاهده کردید به سوی جوان تمیمی(شعیب بن صالح) بشتابید که او از طرف مشرق می آید و او پرچمدار حضرت مهدی است. الحاوی للفتاوی ج 2 ص 130 ، الامام المهدی ص 64


می بینید که احادیث شریف عصر ظهور تنها به ذکر کلی و جزئی خصوصیات این مصادیق نمی پردازند بلکه اوامر مختلفی در قبال شخصیتهای جبهه حق و باطل برای مسلمانان عصر ظهور صادر کرده و بهترین راه را برای آنها مشخص می کنند .

مثلا در قبال سفیانی احادیث شریف امر می کنند که چون سفیانی قیام کرد ، " دعوت ما را اجابت کنید " ، "به سوی ما بشتاب و لو ناچار شوی پای پیاده و سینه خیز این مسیر را بپیمایی" ، " مردان صورتهای خود را پنهان کنند (مخفی شوند) " ، " به هر وسیله ای به سوی مابشتابید"


و یا در مورد یاری سید خراسانی احادیث شریف مسلمانان را امر می کنند که :

" به سویش بشتابید ولو با سینه خیز رفتن بر روی برفها ...  " ، " هر کس آن را بشنود ، به سویش بشتابد " ، " با آن بیعت کنید " ، " هرکس آنها را درک کند به سوی آنها بشتابد اگرچه با سینه خیز رفتن بر روی برفها باشد... "

و یا در مورد شعیب بن صالح مسلمانان عصر ظهور امر می شوند که (برای یاری وی) به سوی او بشتابند زیرا او پرچمدار حضرت مهدی است.

(و البته روایات دیگری بود که طرح آنها در این مجال نمی گنجد.)

خب بعد از ذکر این موارد یک سئوال بسیار ساده مطرح می شود و آن این است که مسلمانان عصر ظهور چگونه باید سفیانی و یا سیدخراسانی را بشناسند تا در زمان لازم دستورات احادیث مبنی بر دوری و فرار از آنها یا یاری آنها را اجابت کنند؟! آیا سفیانی در هنگام ظهور اطلاعیه ای صادر خواهد کرد که من سفیانی موعودم جهانیان همه بدانید؟! و یا همچینین سید خراسانی و سایر شخصیتها چنین کاری خواهند کرد؟! تجربه نشان داده است که وقوع نشانه های ظهور بسیار طبیعی رخ می دهد و تنها کسانی می توانند نشانه بودن آن را درک کنند که قبل از وقوع به خوبی در پیرامون آن مطالعه کرده و بر خصوصیات و جزئیات امر واقف شوند ، کودتای سفیانی بسیار طبیعی رخ خواهد داد ، بسیاری گمان خواهند کرد که این واقعه نیز مسئله معمولی و چون صدها کودتای رخ داده در دیگر کشورها است در حالی که حقیقت چیز دیگری است.

حتی ما اگر در نظر بگیریم که مصداق سفیانی در هنگام کودتا شناخته شود ، می بینیم که باز هم این مسئله شامل مصداق شناسی می شود در حالی که عقلاً چنین چیزی امکان ندارد که در کشاکش آن درگیریهای سخت و تحولات بزرگ بتوان چنین چیزی را انجام داد چون بررسی بسیاری از مشخصات سفیانی نیازمند زمان است و تازه بعد از طرح این مصداق مخالفان بسیاری در رد این مصداق صحبت خواهند کرد و ...

پس می بینیم که عقلاً مصادیق شخصیتهای ظهور مخصوصا آنهایی که در تحولات ظهور نقش اساسی دارند و معصوم رفتار خاصی را از مسلمانان در قبال آنها درخواست کرده است ، باید قبل از آغاز تحولات شناخته شود زیرا شناخت مصداق در هنگام ظهور امکان نداشته و شاید فایده ای هم نداشته باشد.

پس به خوبی می بینیم که ائمه اطهار(ع) برای عبور مسلمانان از فتنه های سخت عصر ظهور ، با ذکر احادیث بسیار تکالیف مشخصی را برای مسلمانان تعیین فرموده اند که بسیار از آنها مستلزم مصداق شناسی برای انجام " امر درخواست شده " از طرف احادیث می باشد و به خوبی لزوم مصداق شناسی عالمانه را نشان می دهد.


فلسفه صدور هزاران حدیث در باب نشانه های ظهور چیست؟


آیا اگر مصداق شناسی انجام نشود صدور هزاران حدیث در باب نشانه های ظهور پوچ و ابتر نخواهد بود؟!
اولین و ساده ترین سئوالی که هر خواننده و مسلمانی در برخورد با روایات عصر ظهور با آن مواجه می شود این است که صدور هزاران روایت در باب نشانه های ظهور چه فلسفه و حکمتی دارد؟ ، آیا معصومین (ع) صرفاً  خواسته اند تا میزان علم لایتنهاهی خود را به مسلمانان عصر ظهور نشان دهند

یا آنگونه که شما فرموده اید ، این احادیث برای پرورش حس بوالفضولی آدمی زاد بوده و تفکر در آنها نوعی سرک کشیدن  درکارخداوند و فضولی حساب می شود!

یا اینکه فواید بسیاری در صدور این روایات نهفته است که جهان اسلام را قادر می سازد که عصر پر از فتنه ظهور را با کمترین آسیب طی کند؟

در میان روایات عصر ظهور ، روایات شخصیتهای ظهور بخش قابل توجهی رابه خود اختصاص می دهند ، در مورد برخی از شخصیتها این نشانه ها به قدری دقیق و آشکار است که به صراحت شناخته شدن مصداق مورد نظر از آن برداشت می شود ، بعنوان نمونه در مورد سفیانی رنگ چشم ها ، رنگ موها ، رنگ صورت ، اسم ، نسب ، محل قیام ، برخی مشخصات جسمانی دیگر ، رنگ پرچم ، حامیان و ... آن چنان دقیق در طی دهها حدیث ذکر می گردد که تنها و تنها چیزی که به ذهن می رسد این است که معصوم اصرار فراوان دارد که این مصداق را به مسلمانان عصر ظهور معرفی کند و همچنین است در مورد مصادیق شعیب بن صالح و سید خراسانی البته با صراحتی کمتر.

حال سئوال ساده ای که مطرح می شود این است ، اگر مسلمانان عصر ظهور ، به دنبال مصداق یابی نباشند ، عملاً بخش عمده ای از احادیث نشانه های ظهور ، عبث و بیهوده و ابتر نخواهند ماند؟!

آیا گریز از مصداق شناسی ، گریز از فرمان و خواست صریح روایات شریف نیست؟! آیا با زیر سئوال رفتن مصداق شناسی ، عملاً  صدور صدها حدیث در باب شخصیتهای عصر ظهور و وقایع گوناگون به زیر سئوال نرفته و پوچ نخواهد شد؟!

و مسئله مهتراینکه با کاهلی کردن در مورد امر و فرمان معصوم و نپرداختن به آن چه زیانهای جبران ناپذیری ممکن است دامنگیر مردم یک جامعه شود و جامعه ایمانی چگونه سهل انگاری خود را در توجه به امر معصوم را در برابرخداوند پاسخگوخواهد بود ؟

می بینیم که جواب این پرسشها بسیار ساده و روشن است.
چیزی که مرور برخی اقوال بزرگان آن را به خوبی مشخص می کند:
آیا مصداق دانستن این انقلاب برای فرمایش روایات اهل مشرق در نگاه امام خمینی همان مصداق شناسی نیست؟! آیا نام بردن اسوه بی نظیر عرفان ، " آیت الله بهاءالدینی" از مصداق بودن امام خامنه ای برای سیدخراسانی همان مصداق شناسی نیست؟ آیا امر آیت الله بهجت به مراقبت حوادث یمن نوعی مصداق شناسی نیست؟!

آیا اشاره غیرمستقیم ولی امر مسلمین با شعر گویای " دلبسته یاران خراسانی خویشم" همان دعوت به مصداق شناسی و صحت آن نیست؟! آیا سکوت پرمعنای امام خامنه ای در مصداق دانستن وی برای سید خراسانی برای ما فصل الخطاب نیست؟! آیا اشارات صریح و آشکار نمایندگان مقام معظم رهبری(مدظله) در باب مصداق شناسی که قطعاً با وی در این زمینه مشورت دارند ، همان ترجمان روایات عصر ظهور در لزوم مصداق شناسی نیست؟! آیا فرمایشات دهها تن از بزرگان و عرفا مبنی بر سپرده شدن پرچم این انقلاب با دستان پرتوان امام خامنه ای(مدظله)  همان ترجمان روایات سیدخراسانی و مصداق دانستن معظم له نیست؟! و همچنین است فرمایشات بزرگان بسیار مبنی مصداق بودن انقلاب اسلامی ما بر انقلاب مردم مشرق زمین که در دهها روایت ذکر گریدیده است!

آیا زمانی که دشمنان ما با هزاران دروغ و فریب شخصیتهای خیالی را با بودجه های کلان و هزاران هزار رسانه و بلندگوی تبلیغاتی به خورد مردم می دهند  تا مردم خویش را برای نبرد نهایی آخرالزمان مهیا کنند ، نادیده گرفتن فرمایشات صریح روایات و محروم ساختن جامعه از عطر و نور بشارتهای روایات ائمه اطهار(ع) و بی اثر کردن اقدام جمعی از جوانان که با دست خالی و بدون هیچ پشتوانه ای به این امر مهم همت گماشته اند ، کاملاً مردود و عین غفلت و انفعال نیست؟!

آیا اگر ما عطش جامعه اسلامی که روایات عصر ظهور را سینه به سینه نقل کرده کرده و مشتاق اطلاع و آگاهی است به طور صحیح و درست و برپایه اطلاعات روایی برآورده نکنیم آن وقت دجالان دیو سیرت میدان دار این عرصه نخواهند شد و با مصادیق دروغین جامعه و جوانان ما را به انحراف نخواهند کشید؟

آیا سید خراسانی چینی ، شعیب افغانستانی ، سید یمانی وهابی و ... حاصل کوتاهی ما در این عرصه بسیار مهم و ضروری نیست؟!

آیا این زنگ خطری برای ما نیست که متوجه شویم صحنه را خالی کرده ایم و صحنه بازی را به دست دشمن سپرده ایم تا افکارعمومی را با فریب خود شکل دهد و  به ضلالت و گمراهی ببرد ؟

و اهمال ما در برابر این مسئله چگونه پاسخی خواهد داشت ؟

آیا می توان صدور صدهها حدیث صریح و آشکار را ندیده گرفت و صرف برخی احتمالات راهی نادرست را برخلاف نص صریح روایات انتخاب کرد؟!
البته آنچه واضح و آشکار است این است که مصداق شناسی باید دقیق ، مستند و همه جانبه بوده و بر طبق روایات شریف استوار باشد در عین حال باید دلائل عقلی کافی این مصداق شناسی را  تایید نماید.
ما با تامل در روایات عصر ظهور به طور کامل لزوم مصداق شناسی را می بینیم و وقتی معصوم(ع) تکلیف خاصی را در برابر فلان مصداق برای عامه مسلمانان مشخص می کند بدان معناست که از آنها می خواهد که این مصداق را بشناسند چون انجام عملی خواسته شده در قبال مصداقی نامیعن نادرست و غیرعاقلانه است.

با تامل در سیره بزرگان عصر حاضر هم ضرورت و صحت این مطلب یعنی توجه به مصادیق شخصیتهای عصر ظهور کاملاً آشکار و روشن می باشد.
پس به خوبی می بینیم که دهها حدیث عصر ظهور به روشنی ما را به مصداق شناسی امر می کنند تا بتوانیم اوامر ائمه اطهار(ع) در قبال سران جبهه حق و باطل در هنگام ظهور را انجام دهیم و هرگونه کوتاهی در این زمینه علاوه بر سرخوردگی و تحلیل پناسلیهای عظیم جوانان عصر ظهور که امام خامنه ای در بیاناتشان صریحاً خواستار آماده کردن آنان برای رویارویی حوادث بزرگ می باشد ،  نتایج وحشتناکی چون میدان داری شیادان و مدعیان وهابی و صهیونیستی را در پی خواهد داشت.
امید است که محققین و کارشناسان این عرصه با در نظر گرفتن این ضروریات و حقایق آشکار کوتاهی شدید در این زمینه را جبران کرده و به سرعت با انتشار گوهرهای درخشان مهدوی که از اعماق دریای گنج  روایات به دست می آید ، رسالت بزرگ خویش در مهیا کردن جوانان و جامعه اسلامی برای حوادث بزرگ عصر ظهور را انجام دهند ، به یقین گذر از طوفانهای وحشتناک عصر ظهور تنها با استمداد از بشارتها و راهنمایی های ائمه معصومین(ع) که در قالب روایات از قرنها پیش برای ما فرستاده شده است ، امکان پذیر می باشد بشرطها و شروطها و شرطش امتثال امر ولی امر مسلمین و دقت در ایماء و اشاره های نائب امام زمان(عج) است.

نقدی بر صحبتهای استاد سروستانی در باب رد مصداق شناسی

جمعه 22 مرداد 1389رادیو معارف

(فایل صوتی بیانات استاد سروستانی  رد مصداق شناسی)

radiomaaref.ir/items/programs/tjzohoor/8.mp3

(متن بیانات استاد سروستانی در رد مصداق شناسی)

http://u313.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=536:1389-05-26-06-14-38&catid=77:1389-04-03-20-24-30


ما در ابتدا بر ایشان و تمام فعالین عرصه مهدویت درود می فرستیم و امیدواریم که ماحصل این گفتگوها موجب یافتن راه صحیح و  تعجیل در فرج مولایمان باشد.

ما ناگزیزیم که تاسف و تاثر خود را از فرمایشات ایشان در رادیو معارف در باب " رد مصداق شناسی به صورتی نادرست " اعلام کنیم ، انتظار نبود که این برادر عزیز بدین نحو به صورت کلی با درهم آمیختن مسائل مختلف راه روشن بشارت ظهور را تخریب نماید. ما ایشان را به عنوان دوستی خوب و دلسوز می دانیم که یقین داریم که هرچند کار وی با نیت خیر و از مصلحت بود اما کاملاً اشتباه بود و مردود بودن فرمایشات ایشان در رد مصداق شناسی به صورت مستدل در بالا ذکر گردید.

اصلی ترین بخش و جان صحبتهای استاد سروستانی در رادیو معارف ، مردود دانستن مصداق شناسی می باشد ، که ما در متن بالا به طور کامل ، اشتباه بودن این نگاه را با استناد به روایات متعدد و همچین سیره بزرگان و ولی امر مسلمین را ثابت کردیم.

البته استاد سروستانی در این فرمایشات از عبارت " مصداق سازی!! " استفاده می نمایند که ضمن گلایه دوستانه از ایشان یادآور می شویم که مصداق سازی ، معرفی مصداق بدون داشتن دلایل و شواهد روایی و عقلی کافی و با نیات سوء می باشد که قطعاً شامل مصداق شناسی سایت " ظهور بسیار نزدیک است " و گروه فرهنگی مبشران ظهور که بر مبنای دهها حدیث و با استناد به شواهد و دلائل کافی در صدها صفحه می باشد و ذره ای شائبه سوء برداشت در آن نمی باشد ، نمی گردد ، انتظار داشتیم که استاد عزیز در این موارد دقت کافی را مبذول می داشتند.

نکته دیگری که وجود داشت و بسیار مایه تاسف و تاثر و گلایه گروه مبشران ظهور می باشد ، این است که ایشان مصداق یابی شعیب بن صالح را در کنار موارد مشکوک و مردودی مانند ادعای شیادان عراقی و وهابی و همچنین برخی تحرکات دشمنان قرار می دهند بدون آنکه تمایزی پررنگ میان این دو قائل شوند ، و ناخواسته چهره نویسندگان این مقاله و گروه مبشران را مخدوش می نمایند ، هرچند اطمینان داریم که این تخریب عمدی نمی باشد اما انتظار ما از ایشان به عنوان دوستی دلسوز و فردی مطلع ، در دقت بیشتر ایشان و لزوم رفع این شبهه ، انتظاری به جا و معقول است.

مطمئناً اگر شما و دیگر اساتید هم  در این راه نورانی و مقدس و ضروری یا علی بگویید و وارد عرصه شوید ، مجال کمتری برای بدخواهان و شیادان مزدور  وجود خواهد داشته باشد تا بدل را به جای اصل جا بزنند .

ما اعتقاد داریم ، آنچنان که در مقاله لزوم مصداق شناسی بنا بر دلایل روائی و عقلانی ثابت شد ، مصداق شناسی در عصر ظهور یک نیاز ضروری جامعه مسلمین می باشد که ائمه معصومین(ع) با درک این نیاز با صدور هزاران حدیث ، پاسخی کامل و جامع به این نیاز مهم جامعه اسلامی برای عبور از فتنه های آخرالزمان داده اند ، ما نباید با ضمن نادیده گرفتن این حقایق آشکار ، و ترس و احتیاط  نادرست جامعه منتظران را در این لحظات حساس و در این ظلمات آخرالزمان از نور هزاران حدیث هدایت بخش بی بهره سازیم و نه تنها خودمان در این عرصه تکلیف را آنگونه که باید انجام ندهیم بلکه گروههای فعال در زمینه بشارت ظهور را با انگ جوان و بی تجربه بودن و درآمیختن حرکت مقدس آنها با تحرکات کور و شیطانی وهابیت و مدعیان و شیادان دروغین به صورت عمد یا غیرعمد  تخریب کرده و مخدوش سازیم.

در باب توقیت و کشف سر ، خوانندگان سایت و کسانی که مطالب این سایت را بخوانند ، اذعان دارند که ما به هیچ وجه دنبال توقیت و کشف سر نبود و آن را کاری عبث و بیهوده می دانیم ، البته نوعی تعیین محدوده زمانی در مصداق یابی وجود دارد که آن را قبول داریم و البته همانگونه که در اثبات ضرروت مصداق شناسی عالمانه عرض شد و سیره بزرگان نیز نشان می دهد به علت صحت و ضرورت این مصداق شناسی از این تعیین محدوده زمانی گریزی نیست مثلا زمانی که تمام شخصیتهای ظهور حی و حاضر و فعال هستند به یقین ظهور در محدوده زمانی کوتاهی رخ خواهد داد.(ونره قریب . الا ان نصرالله قریب. نصرمن الله و فتح قریب)

در حالی که استاد عزیز اعتقاد دارند که حتی اگر 90درصد احتمال درست بودن در مورد یک مصداق وجود داشته باشد ، عواقب نادرست بودن آن با 10 درصد احتمال هم خیلی زیاد است ، ما سئوال می کنیم اگر 90 درصد درست بودن مصداق وجود داشته باشد و بر اثر عدم توجه و همراهی و نبود آمادگی در جامعه ظهور به تاخیر افتد ، عواقب زیان بار آن بسیار بیشتر نخواهد بود ؟!
آیا در حالی که شیعیان مردم مشرق زمین در محاصره نظامی ، فرهنگی و اقتصادی دشمنان قرار دارند و جوانان ما در هزاران ابتلا و بلای خانمانسوز اجتماعی گرفتارند ، چشم بستن بر 90 درصد احتمال قوی و تکیه بر 10 درصد  احتمال ضعیف و محروم کردن جامعه از بشارتهای روح بخش نزدیکی ظهور ،صحیح و معقوق است؟

آیا عقل حکم نمی کند که انسان همیشه در مواجهه با وقایع و تحولات جانب" احتمال قویتر" را گرفته و بر پایه آن حرکت و برنامه ریزی نماید ، این واقعیت در سایر حوزه های دینی امری کاملاً پذیرفته شده و مقبول است.

در مورد ایجاد خطر برای مصادیق شخصیتهای ظهور با مصداق یابی ، همه به خوبی می دانیم که استکبار از بزرگان و سران حق آنچنان سیلی خورده و کینه به دل دارد که اگر بتواند ، لحظه ای در نابودی آنها شک نکرده و درنگ نمی نماید و اگر این کار را نمی کند برای این است که نمی تواند ، مضاف بر اینکه ما اعتقاد داریم دست قدرت الهی به خوبی از مصادیق شخصیتهای ظهور محافظت کرده و می کند همچنانکه در مورد مقام معظم رهبری بعنوان سید خراسانی در کمال بهت و حیرت آگاهان این مسئله در انفجار مسجد ابوذر به خوبی نمایان بود.

در حالی برادر عزیزمان  مصداق شناسی را بازی در زمین دشمن دانسته و این کار را نوعی زمینه سازی برای حمله دشمن می داند که همه می دانیم و به تجربه ثابت شده است که قضیه کاملاً برعکس است ، زیرا اولاً دشمن خونخوار در طول دهه های گذشته نشان داده است که برای حمله به هر کشوری به هیچ بهانه ای نیاز ندارد و به راحتی صدها بهانه می تراشد و تنها در صورتی از این حمله صرفنظر خواهد کرد که قادر به انجام آن نباشد چون همیشه دهها بهانه در دست دارد ، اما مصداق شناسی و تزریق روحیه امید و قدرت و شوق و شور ظهور به جامعه باعث نیرومند تر و یکپارچه تر شدن جامعه شده و قدرت و آمادگی شیعیان می تواند بعنوان یک عامل بازدارنده از حمله دشمن عمل کند همانگونه که درک نزدیکی ظهور در جبهه دشمن باعث تزلزل و سستی و تصمیات عجولانه و از بین رفتن اعتماد به نفس می گردد ، در جبهه خودی موج درخشان بشارت ظهور موجب روحیه مضاعف و امید و قدرت و شجاعت و توکل شده و نتیجه دلخواه را همانگونه که ائمه اطهار(ع) پیش بینی نموده اند ، حاصل خواهد نمود.

از نگاهی دیگر یکی از وسایل و ابزارهای خداوند دریاری مومنان ، انداختن رعب به دل دشمنان است و همانگونه که درسوره حشر آمده است دراین معنا عبرت بزرگی برای صاحبان بصیرت است.(وقذف فی قلوبهم الرعب یخربون بیوتهم بایدیهم و ایدی المومنین فاعتبروا یا اولواالابصار) اگر مصداق شناسی صحیح  صورت بگیرد همین موج ونیروی درونی اجتماعی حاصل از درک نزدیکی ظهور و  صلابت و یکپارچگی و اتحاد ناشی از نزدیک دیدن ظهور درحرکت بزرگ جهانی که خداوند آن را وعد داده است ،ترس بزرگی بر دل دشمنان خدا می اندازد و آنان را مرعوب می کند . کما اینکه امروز نیز شواهد همین را نشان می دهد که آنها از نزدیک شدن به آخرالزمان به شدت هراسان هستند و کشف مصادیق شخصیت های آخرالزمان به وحشت آنها می افزاید.

پس گسترش امواج بشارت ظهور و یکی از لوازم آن یعنی مصداق شناسی صحیح باعث منکوب شدن دشمنان و برانگیخته و مهیا شدن دوستان و جبهه خودی می گردد و ضمن تضعیف احتمال حمله ، درصد پیروزی دشمن در صورت حمله را نیز به شدت کاهش می دهد.
آیا درست است زمانی که دشمن با هزاران فریب و نیرنگ و به کمک جادوی رسانه ها و برپایی هزاران کرسی آخرالزمان شناسی در دانشگاهها از دهها سال پیش مشغول مهیا کردن جامعه خود برای نبرد آخر می باشد ، ما با تحلیل نادرست ، پتانسیل عظیمی را که در قالب هزاران خبر بشارت بخش توسط ائمه معصومین برای این دوران و لحظات سخت ، تعبیه شده است  را  تحلیل دهیم؟!

می بینید که دشمنان چقدر جلوتر از ما هستند ، آنها نه تنها با مصداق سازی دروغین برای مردم خود ، لشگرکشی وحشیانه و تاریخی خود به خاورمیانه را انجام داده اند ، عملا در منطقه به خیال خام خود به دنبال مصادیق یمانی و سیدخراسانی بوده و در عراق به دنبال مهدی موعودند تا او را قبل از قیام دستگیر و شهید کنند و ما؟ و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ، ما نه تنها امر صریح روایات را نمی بینیم بلکه به اشارات بزرگان و ولی امر مسلمین هم اهمیت نمی دهیم! ما که انتظار نداریم که ولی امر مسلمین  صریحا در این زمینه وارد شده و خود را سید خراسانی معرفی کرده و از مردم برای مهیا شدن برای ظهور دعوت کنند ؟ آیا اشارات پرمعنای ایشان کفایت نمی کند ؟ آیا سکوت آشکار و پرمفهوم معظم له در برابر خطاب سید خرسانی به اندازه کافی گویا نیست؟ آیا طرفه رفتن دفتر ایشان به سئوالات مکرر در این زمینه ، کاشف حقیقت نیست؟!

آیا موج قدرتمند بشارت ظهور که از سال 78 توسط  نائب امام زمان(عج) به راه افتاده و هدایت شده و تقویت و محافظت گردیده است ، اصرار معظم له را بر فراگیر شدن این مباحث در جامعه نشان نمی دهد ؟ پس با این بینات فراوان چرا همچنان در برزخ شک و تردید مانده ایم و به جای همت در عملی کردن خواست نائب امام زمان(عج) به مباحث فرعی و گاه اشتباه می پردازیم؟!

افسوس بیشتر این جاست ، زمانی که ما درگیر این نگاه نادرست هستیم ، جامعه و جوانان ما زیر تهاجم شبیخون فرهنگی دشمنان با مشکلات عمیق و لاینحل روحی و فکری و عقیدتی دست و پنجه نرم می کنند و در این گیر و دار منتظر اکسیر شفابخش بشارت ظهور هستند که ما با تحلیل نادرست از رساندن آن به جامعه خودداری کرده ایم و می خواهیم مانع حرکت دیگران نیز گردیم.

امید است که در راه و نگاه خود بازنگری کنیم ، مواضع ولایت را چراغ راه خود قرار داده و با تمام توان و توشه تلاش نماییم خواست ائمه معصومین(ع) که تبیین بشارتهای بزرگ نزدیکی ظهور در لسان روایات است را به سرعت و دقت در جامعه ساری و جاری سازیم ، یقیناً طبق فرموده خداوند متعال در آیه شریفه نصرمن الله و فتح قریب و بشرالمومنین ، بشارت و امید نزدیکی فتح و پیروزی و یاری خدا  مهمترین عنصر لازم در کشاکش این درگیریهای نفس گیر جبهه حق و باطل در حال حاضر است و انشاالله با اتحاد و یکدلی گروههای مهدوی این امر عظیم که خواست روایات و ولایت عزیز است محقق خواهد شد و جامعه منتظر از زلال بشارت سیراب شده و با قدرت و صلابت قدم آخر تا ظهور را برخواهد داشت.

گلایه هایی دوستانه از استاد عزیز


جناب آقای شفیعی سروستانی ، استاد عزیز ، برادر ارجمند ، انتظار ما از شما بعنوان یکی از پیشکوتان مباحث مهدویت بسیار بیشتر از اینها بود!

برادر عزیز ، برای ما کنار هم قرار دادن مصداق شناسی گروه مبشران ظهور که به پیروی از ولایت افتخار می کند در کنار فعالیتهای شیطانی گروههای منحرف وهابی و صهیونیستی به هیچ وجه قابل قبول و درک نیست!
برادر گرامی! ، نادیده گرفتن صدها صفحه مقالات مستند گروه مبشران ظهور در "مصداق شناسی" و زدن برچسب "مصداق سازی" که غالبا برای گروههای منحرف بکار می رود به هیچ وجه برای ما قابل قبول و هضم نیست! ما اگر جوابیه ای تند که حق ما بود ندادیم فقط به احترام شما بود که سالهاست به شما ارادت داریم.

رفیق ارجمند ، نادیده گرفتن دهها حدیث صریح در تایید مصداق شناسی که بخشی در این مقاله به اطلاع عموم رسید و تخریب  مصداق یابی در اذهان عمومی با شیوه های ژورنالیستی کاملاً  مردود و نادرست است ، هرچند اعتقاد داریم ، امری را که خداوند متعال بر آن اراده فرموده است به هیچ وجه قابل جلوگیری نیست و فروکش نخواهد کرد و بزودی انوار درخشان بشارت ظهور تمام کشور اسلامی مان را فراخواهد گرفت.

استاد گرامی ، نادیده گرفتن هزاران بشارت بزرگان و مراجع و ولی امر مسلمین و منتخب محبوب ملت که در هر سخنرانی بدون استثناء بشارت نزدیکی ظهور می دهند و چشم پوشی از آنها ، از شما و سایت موعود قابل قبول نیست ، ما به ولایی بودن شما اطمینان و یقین داریم و این موارد را فقط ناشی از غفلت و تحلیل نادرست می دانیم که البته باید با بازنگری دوباره رفع شود والا آثار زیان باری در حد خود بر جامعه خواهد داشت و در بهترین حالت موجب جدایی از موج عظیم بشارت ظهور خواهد گردد.
ما از شما می خواهیم که مثل گذشته به موج قدرتمند بشارت ظهور بپیوندید و مانند گذشته که در یکی دو مقطع گذرا بشارتهای خوبی دادید از پیشروان این عرصه مبارک باشید ، ما دست شما و دیگر فعالان عرصه مهدویت را می بوسیم و بر بوسه خود افتخار می کنیم ، دستهایی که انشاالله امواج مقدس بشارت ظهور را گسترش خواهند داد. در آخر آرزو داریم که به فضل الهی  با مجاهدت همه جانبه در عرصه بشارت نزدیکی ظهور ، از نخستین کسانی باشید  که دلهای مشتاق میلیونها شیعه منتظر را با اخبار بزرگ و بشارت بخش ظهور مسرور می سازید.

گلایه ای از دوستان سایت موعود و مدیریت محترم آن

سایت موعود در حالی به سرعت و عجولانه به یک مقاله نقد لینک داده و آن را بعنوان مقاله ویژه خود منتشر کرده است که بسیاری می دانند نویسنده محترم آن در چه شرایط و با چه دلایلی آن را نگاشته است. این مقاله آن قدر ضعیف بود که ما حتی لازم ندیدیم که به آن جواب بگوییم ، ما اعتقاد داریم کاربران و خوانندگان عزیز به خوبی همه چیز را تشخیص می دهند ، اینکه مقاله ای در دو قسمت نگاشته شود و اکثریت قریب به اتفاق قسمت دوم همان مطالب قسمت اول باشد ، در قسمت اول هم 70 درصد مطالب تنها تحلیل شخصی نویسنده و بدون هیچ گونه استنادی بوده و در مابقی مقاله شبهاتی که به خوبی در مقاله اصلی پاسخ داده شده است مجددا مطرح گردد و در ضمن چند لینک که سرور آنها قطع شده و یا در میان صدها لینک مقاله اشتباه شده است ، برای خالی نبودن عریضه و به عنوان سند و مدرک ارائه شود! ، چیزی نیست که بعنوان مقاله ای در خور توجه برای نقد مقالات سه گانه که کاملا مستند بوده و برای بسیاری از مخالفین هم قابل قبول و در خور تامل است ، مطرح باشد. 
گلایه ما از دوستان سایت موعود این است که اولا چرا با این سرعت و عجولانه این مقاله را منتشر کرده اند و ثانیا چرا آن قدر برای خوانندگان خود ارزش و احترام قائل نیستند که لینک مقالات سه گانه را نیز در آن بگنجانند و در دسترس کاربران قرار دهند تا آنها خود از صحت و سقم ادعاها و انتقادات مطلع شوند؟!

میزان امانتداری ، احترام و دقت دوستان سایت موعود !!

سایت " ظهور بسیار نزدیک است" در تحریفی آشکار وبلاگ ظهور !! عنوان می شود!

این عمل برای تحقیر طرف مقابل است یا جلوگیری کاربران از دسترسی به منبع اصلی مقالات؟؟!!

جالب است در حالی که سایتهای ضدانقلابی مثل " بالاترین" و " پیک نت" اسم کامل سایت را به همراه لینک مقالات به خوانندگان خویش ارائه کرده اند ، سایت موعود در حرکتی غیراخلاقی سایت " ظهور بسیار نزدیک است" را به وبلاگ ظهور!!! تعبیر کرده و لینک مقالات را هم به خوانندگان خویش ارائه نمی کند ، البته این حرکت دوستان برای ما کاملاً قابل درک است ، استدلالات این مقاله آن قدر قوی و قابل قبول است که نه تنها به راحتی بطلان مقاله نقد را آشکار می سازد که بسیاری از خوانندگان صحت ادعای مقالات سه گانه برایشان به صورت جدی مطرح می گردد.

و جای تعجب است سایت موعود در حالی از کنار مقالات ارزشمندی مانند فراماسونری دجال ، پادشاه اردن از زاویه ای دیگر، سید خراسانی ، سید هاشمی یا نفس زکیه اول  و مقالات سه گانه شعیب بن صالح که برخی بازتاب جهانی داشته است به راحتی عبور می کند که برخی مقالاتی که ارزش علمی آن چنانی ندارد را به سرعت منتشر می نماید.

در آخر اعلام می کنیم هرچند سخنرانی مذکور و البته لینک مقاله ای فاقد ارزش علمی و استدلالی توسط سایت وزین موعود دور از انتظار بود ، اما می دانیم که شما  نیز جز مصلحت و رضای خدای متعال را مد نظر نداشته اید و به خاطر منافع باندی و شخصی این کار را نکرده اید ، هرچند اعتقاد راسخ داریم که این دیدگاه و عملکرد شما اشتباه بوده است اما به واسطه نیت خیر شما همچنان ارادت قبلی ما باقیست و البته یقین داریم که خورشید حقیقت بزودی طلوع خواهد کرد و انشاالله در آن روز نورانی شما و همه دوستان سایت موعود را جزو  یاران نزدیک آن یار سفرکرده زیارت کنیم البته اگر ما هم لایق دیدار یار باشیم.

 

والسلام علی من التبع الهدی

گروه فرهنگی مبشران ظهور

 

منبع   http://www.u313.com